För att fortsätta på samma tema som föregående inlägg - besök - så kommer här inlägget om Jakobs besök i Birmingham. Han kom hit i torsdags eftermiddag och satte sig på bussen till Heathrow för en liten stund sedan, och vi har haft det så bra! 
 
I torsdags när han kom så hade jag bokat bio på en biograf inne i stan som är det äldsta fortfarande fungerande biografen i England. Vi såg Bohemian Rhapsody, vilken var ganska bra - speciellt musikbitarna av den! Men innan det hittade vi en trevlig och väldigt typisk pub för en lätt middag; fish & chips till Jakob och kyckling till mig. 
 
 
Lånade några bilder från Johannas blogg från biografen.
 
Vi spenderade fredag förmiddag på Botaniska trädgården, trots lite halvtråkigt väder så var det ändå väldigt mysikt och fint. Vi storssade runt både ute och inne och sedan pausade vi med en kopp kaffe och kaka på caféet. Jag hade även bokat hotell för de kommande två dagarna – perfekt ursäkt för mig att slippa den obekväma sängen i huset här – så vi tog oss in dit efter vår lilla utsikt och sen vidare ut i regnet för middag. Det blev middag vid kanalen, på en restaurang som heter Gas Street Social, jättetrevligt och med underbart goda burgare! Och efter det fortsatte vi vårt strosande längs kanalen, vilke verkligen har blivit ett favoritställe att visa besökare. 
 
 
Hälsade på fåglarna 
 
Det var jättefint med höstig färggladhet i trädgården
 
Efter restaurangen hittade vi en gin-bar längs kanalen som vi stannade till på
 
Sista heldagen spenderade vi inne i centrum med lite sightseeing kombinerat med lite pluggande eftersom båda två har en hel del skola nu. Men vi hann ändå med en del, och på kvällen gick vi till Digbeth som är ett ganska artsy område med många härliga pubbar. Vi var på ett ställe som heter Digbeth Dining Club som är ett kvarter med massa food trucks och olika barer och mindre rum som man kan sitta i, vilket var jättetrevligt! Till mat blev det några olika smårätter som vi delade inkl. "ek-rökt pulled pork burgare" och halloumi-pommes med en indisk twist. 
 
 
Nu är det dags för mig att ta mig tillbaka till verkligheten och plugga på det jag missat på grund av de senaste veckornas roligheter...
 
 
Kramis
 

Kommentera

Publiceras ej