Tre inlägg på samma vecka – vad är det som händer??
Denna fredag kommer jag befinna mig i soffan och har inte några planer på att flytta mig härifrån inom den närmsta tiden. Jag hade ett sent seminarie så slutade först kl fem idag och när jag kom ut från skolan var det redan mörkt och ruggigt men solen på väg ner. Även väldigt fint på campus.
 
På väg ut från ekonomihögskolan med klocktornet Old Joe i bakgrunden
 
Morgondagen ska spenderas med jobb och plugg, mina deadlines börjar ju närma sig så det är dags att ta tag i allting på riktigt nu. Dessutom får jag ju besök både denna helgen och nästa vecka, vilket tar bort ett antal dagar som skulle kunna gå till det annars - inte för att jag hade velat ha det på något annat sätt. 
 
Här kommer även en andra del av London! 
Mondag morgon började på ett "sky-bar-cafe", vilket är var jag vill spendera alla mina måndagar - alla mina dagar - framöver. Det var hur fint som helst och de serverade även ovanligt bra latte för att vara England. 
 
 Beställde en avocadomacka med pocherade ägg som verkligen var hur god som hellst
 
 
 
Vi tog oss direkt från frukosten (efter ett lagom långt stopp på deras utsiktsplats) till Leicester Square för att köpa biljetter till kvällens nöje - Chicago blev det! - och efter det spenderade vi några timmar storsandes Londons gator. Med några fler påsar tog vi oss sedan längs Oxford Street till Fortnum and Mason för en afternoon tea som även den var hur bra som helst! 
 
 
 
 
Det blev italienskt "aperitivo" innan  teatern som även den var väldigt god och som avslutning på en dag beskriven med endast positiva adjektiv var även musikalen någonting värt att leta upp när man befinner sig i London. En toppendag med familjen helt enkelt - precis vad jag behövde! 
 
 
 
Kramis

Kommentera

Publiceras ej