God morgon,
Denna veckan började skolan och det har varit fullt upp med att hitta runt och förstå sig på informationssystemet. Redan på väg till min första lektion, i Forensic Psychologi, irrade jag runt och var stressad över att inte hitta. Men det gick bra till slut och visade sig vara en jätteintressant lektion. Dagen fortsatte med en lektion i Event Management, som jag har tillsammans med majoriteten av de utbytesstudenter som jag umgåts med första veckan här. Veckodagarna kommer antagligen se ganska likadana ut var vecka, så tänker inte uttråka er med att rabbla upp att jag går i skolan var dag. Jag läser sex kurser när jag är här, vilket betyder 1-2 lektioner om dagen, och de jag haft änn så länge har varit väldigt intressanta. 
 
Igår var det Christoffers födelsedag så hushållet gick ut och åt på en restaurang i närheten av där vi bor, vilket var väldigt trevligt. De hade även ett pubquiz som vi hoppade på, vilket visade sig vara ett misstag. Majoriteten av frågorna handlade om brittiska nyhetshändelser de senaste veckorna, vilket inte är den information vi prioriterat. Efter halva quizzet gick vi hem och tittade på fotboll. 
 
 
Nu sitter jag i sängen och ska så snart detta är färdigskrivet gå upp och göra mig i ordning för dagens skola som börjar kl 11. Ikväll är det en välkomstfest för utbytesstudenterna som vi ska gå på, det ska bli kul att träffa fler studenter i samma situation som oss. 
 
Kramis
 

Kommentera

Publiceras ej