Hej på er! 
Nu har jag hunnit komma i ordning i Birmingham och kände att det då även var dags för en första uppdatering här. Jag kom fram till Birmingham sent lördag kväll och har sedan dess hunnit med en hel del. När jag kom fram var både Elena och Johanna redan här, så på söndagen tog de med mig till universitetet för lite ärrenden och sedan även till The Bullring som är ett stort shoppingcenter cirka 15-20 minuter från huset. På kvällen träffade vi ett större gäng utbytesstudenter och gick till en insparksfest - "freshers party". Det var jättekul att träffa fler utbytisar och stället som festen var på - The Vale - var väldigt fint. 
 
Jag sitter i skrivande stund i vardagsrummet i vårt lilla kollektiv tillsammans med mina tre roomies; Johanna, Christopher och Elena, alla med vars en dator i knääet. Idag har det varit jättefint väer och förutom för ett obligatoriskt moment för Erasmusstudenter i skolan så har jag spenderat stora delar av dagen utomhus. Vi går ännu till och från skolan vilket tar ca 20-30 minuter, så det är ändå en bit att ta sig fram, men så länge vädret tillåter så är det en trevlig promenad. Förutom detta så passade jag även på att under förmiddagen gå runt lite i parken som ligger precis bakom vårt hus och fota lite. 
 
Slutet av vår gata övergår till en fin park
 
 
 
Det har varit jättehärligt höstväder idag
 
 
Det fanns, till min förtjusning, även många hundar som rastades i parken så kan tänka mig att det kommer bli en hel del promenader för att få träffa hundar under hösten.
 
Kramis

Kommentera

Publiceras ej