God kväll, 
Sitter just nu i sängen och smaskar på lite av det godis som Olivia överraskade mig med att ta med, hur underbart? 
Vi hade bara 22 timmar tillsammans, men det blev fullspäckade vakna timmar i Birmingham med mycket sightseeing och god mat och dryck. Vi bokade bord på en trevlig restaurang i centrum och beställde in lite plock-mat. Men vad stället är känt för är sina påhittiga drinkar; jag beställde en som serverades i en glödlampa och rök för fullt, och Olivia fick in sin i två e-kolvar, en med kolsyreis, som hon själv fick blanda ihop! Mycket rök med framförallt väldigt goda! 
 
 
Olivias drink 
 

Vi tog oss vidare från The Alchemist ner mot kanalen som även den har massa trevliga restauranger och dessutom vattenutsikt och landade där på Aluna - en annan restaurang poppis på grund av dess drinkar. Där beställde jag en som serverades brinnande och och Olivia en jättegod amaretto. 
 
Efter en natt med nästan lagom mycket sömn - vi delade min obekväma 90 säng och den blir inte bättre av att sova två i de - tog vi oss bort mot universitetet för lite sightseeing. Visade Olivia runt på campus och sen tog vi oss in till centrum för en sista dos av Birmingham innan hon satte sig på tåget mot Manchester airport. Vi hann bland annat titta runt på julmarknaden som jag nämnde i ett tidigare inlägg samt köpa en "bubbelvåffelkon" som fyllde oss tillräckligt för lunch! 
 
Så taggad Olivia
 
Efter lite till strosande i centrala Birmingham så lämnade jag Olivia på busshållplatsen och åkte sedan rakt hem för att nappa en liten stund. 
 
 
Kramis
 

Kommentera

Publiceras ej