Hej, 
Idag har det typiska höstvädret tittat fram, blåsigt och lite halvgrått men fortfarande hyfsat varmt. Sedan sist har jag inte haft så mycket nytt för mig; skola, umgås med andra studenter och fortsätta försöka hitta runt är vad stora delar av vardagen går ut på.
 
På väg hem från skolan
 
Men sedan sist har det varit helg och jag har ändå hunnit med några saker. I fredags var jag på bio tillsammans med de jag bor med samt några andra utbytesstudenter som vi har hittat här. Vi såg A Simple Favour, som faktiskt var ganska bra. Biografen hade även Pick n' Mix godis, vilket inte alls är lika vanligt här! 
 
 
Utöver det var fredag kväll ganska lugn, vi laddade upp inför lördagen när vi hade bjudit in ett gäng grannar som också är Erasmusstudenter till oss för pizza och lära känna varandra lite mer. Det bor en italienare brevid oss och två tyskar mitt emor, utöver dem kom även två av de spanska tjejerna vi umgåts med. Det blev en värligt trevlig kväll. 
 
Söndagen gick åt till att bara precis ta det lugnt och ladda upp inför vecka två av skolan samt prata lite med familj och vänner. För att sen köra igång med denna veckans lektioner. Det har börjat komma igång nu och jag är väldigt nöjd med mitt schema och lektionerna, nästa alla är roliga och intressanta. 
 
Igår var vi ett gäng som hade anmält oss till en vinprovning som ett av skolans utskott - vinutskottet - hade arrangerat, vilket var både billigt och kul! Vi fick prova sex olika viner - tre vita och tre röda. Och temat för kvällen var Wierd and Wonderful, där de prickade det förstnämda på några, vilket var väldigt intressant. De bjöd bland annat på ett rött bubbel och ett väldigt surt/vinägrit vin som nästan ingen av deltagarna gillade. Eftersom alla utom Johanna hade lektioner idag så gick vi hem efteråt, men ett gäng av de andra gick vidare till en pub i Selly Oak. 
 
 
 Jag och Johanna
 
Nu fortsätter veckan med mer skola och sen på lördag ska jag, Johanna och Christoffer antagligen försöka sightseea lite i Birmingham och utforska nya delar av staden.
 
Kramis

Kommentera

Publiceras ej