Hej,
I skrivande stund är det fyra veckor sedan jag kom fram till boendet i England och oj vad tiden har gått fort! Att jag redan befunnit mig här en månad känner jättekonstigt. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om tiden gått fort eller långsamt; å ena sidan har jag hunnit med en hel del, men å andra sidan känns det som att jag kom fram för inte alls så länge sedan.
 
Men nu har jag varit här en månad och kommit in i lite mer av en vardag, jag tappar inte bort mig lika ofta och har börjat bland min svensk-amerikanska dialekt med "Brummie"-dialekten som de pratar här (googla på den). Jag har ju inte skrivit här under den senaste veckan men det beror mest på att veckan varit ganska vardaglig med några mindre undantag och jag tänker att det inte är så intressant att höra om hur jag går i skolan måndag till fredag var vecka. 
 
Onsdagar har blivit en ledig dag för mig och i onsdags befann jag mig i Manchester för en utbytesmässa. Jag fick förfrågan från Ekonomihögskolan i Lund om att åka dit för att representera universitetet och det passade ju perfekt eftersom jag ändå är ledig den dagen. Jag åkte dit lite tidigare och passade på att sightsee:a lite innan mässan började, bland annat hittade jag till ett gammalt och jättefint bibliotek som påminnde mycket om nåognting fårn Hogwarts!
 
Det var ett bibliotek som fortfarande är öppet så medan jag gick runt som den turist jag är så satt det studenter och pluggade i lokalerna. 
 
Men manchester är också något av det mest spännande som hänt den senaste tiden, jag har lite mer planerat för kommande veckor. Bland annat ska jag till London nästa helg då mamma och Sandra åker dit för höstlovet, jag kan tänka mig att det dyker upp lite mer bilder och att berätta från det. Förutom en Londonresa kommer jag ändå få lite besök; både Olivia och Jakob kommer hit veckorna efteråt och jag ska försöka få lite tid till att resa mer i England också. 
 
Vi har haft jättefint väder här, knappt något regn sedan jag kom hit (ta i trä),och höstens färger har också börjat visa sig så det är verkligen en väldigt fin höst här. Jag går ju mer eller mindre överallt; till och från skolan var dag och lika så till matbutiken, så det finns verkligen tillfälle att njuta av det fina vädret. 
 
 På väg till matbutiken går vi genom en mysg park
 
 
 På väg hem från skolan här om dagen var det jättefint ljus från solen som var på väg ner, önskade att jag haft med min kamera!
 
 
Kramis 
 
 

Kommentera

Publiceras ej